Oldalak

29. Egy telefonhívás

Nos, tehát visszamentünk az anconai ügynökséghez, hogy kérjünk egy másik munkaajánlatot. Augusztus közepe volt, és a tárgyalások kellős közepén voltunk. Ajánlottak egy munkahelyet Bolognatól nyugatra, lakhatással. Kisváros ugyan, de város, nagyobb az esély egy jó iskolára is Ádámnak. Menjünk, colloquio után már kezdhetünk is. Remek. A dolgot a családi kupaktanács, komoly megfontolás alá vette. Az épületből távozóban, már éppen azon voltunk, hogy visszafordulunk a parkolóból és elfogadjuk az ajánlatot, amikor megszólalt a férjem telefonja. Rosi volt.
Mintha csak megérezte volna.
János menjen Padovába colloquio-ra holnapután (pénteken), és ha megfelel, hétfőn kezdhet. Ó! Fehívtam Rosit.

És ÉN? - Hát azt még nem tudja, de van munka nekem is kb. egy hónap múlva. Addig mi maradjunk itt Anconában Ádámmal, majd ha találtak munkát, akkor utánuk megyünk. - Aha értem. Egy frászt! János hol fog lakni? - Padovában egy ügynökség által bérelt lakásban, úgy mint itt. - És ki fizeti annak a lakásnak a bérleti díját? - Hát a felét Ő,  mert abban a lakásban lakik még egy szerb kolléganő is, ezért csak a felét. ...- És ennek az anconai lakásnak ki fizeti a bérleti díját, tekintve hogy nekem még nincs munkám? - Hát az egyik felét János a másik felét Betti. - Aha értem. Egy frászt!

Nem hittem a fülemnek! Rosi, úgy adta elő ezt a verziót, mintha ez a világ legtermészetesebb dolga lenne, hogy nem is történhetne másképp, és hogy szilárd meggyőződéssel rendelkezik arról, hogy én ostoba, hiszékeny és totál idióta vagyok. Hogy egy padovai lakás felét, és ennek a lakásnak a felét is a férjem fizesse ... nem tudtam mit mondani ekkora aljasság hallatán! Vagyis dehogynem tudtam. Egy frászt!

Első dühömben letettem a telefont. Úgy éreztem felrobbanok ott a parkolóban. Mindannyian ledöbbentünk, és egyikünk sem szállt be az autóba, hogy hazainduljunk, vagy visszaforduljunk és elfogadjuk a másik ajánlatot. Csak ültünk ott a parkolóban totál összezavarodva. Összegezve a dolgokat. Az ügynökség azt akarta, hogy János menjen dolgozni, mi maradjunk abban a lakásban, tekintve hogy így, annak a lakbére is fizetve lenne - hiszen MI ott lakunk! Azt még nem írtam, hogy Padova kb. 350 km Anconától északra. Tehát nem a "leugorjunk e ma délután a tengerpartra?" kérdést kellett eldöntenünk.

Visszahívtam Rosit. Mondtam nem maradunk itt, együtt megyünk vagy sehogy! Nem nagyon ellenkezett. Talán hallhatott valamit a hangomon, ami nem nagyon tetszhetett neki, mert mintha kissé készségessé is vált volna, bár tudtam, hogy ez csak a látszat, mert egy kígyóból, sosem lesz puha meleg sál. Mondta, hogy talán előbb lesz állásom, mint egy hónap, és bár a padovai lakásban ugyan van hely, de lakik ott egy szerb hölgy is, aki kiköltözik szeptemberben, és ha így nekünk ez megfelel, akkor mehetünk. Naná. Még egyszer nem hagyjuk el egymást!
Bár azt ne kérdezd, hogy honnan szedte mindezt, és mitől változtak meg hirtelen a dolgok, mert közben úgy 10 perc telhetett csak el ...

Már csak azt nem tudtuk, hogy mi lesz akkor, ha nem felel meg a felvételi beszélgetésen a férjem. Bár ez inkább csak őt aggasztotta. Én bíztam benne. :) Aggasztotta a dolog, mert gondold el, hogy összecuccolunk. Minden dolgunk az autóban, elköltözünk, 350 km, és azután mégsem kapja meg az állást. De mint már mondtam, én bíztam benne.

Engem inkább az nyugtalanított, hogy ismerve az ügynökséget, ez is egy újabb "húzás", hogy időt nyerjenek, és nincs semmiféle állás Padovában, csak jól megutaztatnak minket saját költségünkön, had fogyjon a pénzünk, és addig sem ülünk a nyakukon noszogatva őket újabb munkáért. De ezen felbátorodva, ha már egyszer utazunk, akkor járjunk mi túl az ügynökség eszén! Talán sikerül. Ha nem lesz állás Padovában, vagy ha nem kapja meg a munkát, akkor irány a Bologna melletti kisváros! Nem is pakolunk ki. 

Így történt, hogy minden holminkat összeszedve, péntek reggel beültünk az autóba. Búcsút intettünk Angelinának, Bettinek és "Olaszország könyökének" majd elindultunk utunk következő állomására Padovába, a 11:30-kor kezdődő "felvételi" beszélgetésre.
Előző bejegyzés                                                    Következő bejegyzés