Oldalak

38. Egy ördögi kör

Tehát megkaptam az állást! De hadd meséljek el neked valamit az olasz ügyintézés egyik csúcsaként! Emlékszel a vizsgánkra? IPASVI - Nápolyban, vagyis Benevento-ban. 

Nos tehát rövidre fogva, hiányzott az a hivatalos dokumentum, amit akkor és ott kiállítottak nekem. Mert az ügynökségnél volt! Természetesen ezt tőlük már nem kérhettem el! Felhívtam tehát Simone-t. :) Ő abban tudott segíteni, hogy kért egy hivatalos igazolást a meglévő vizsgámról, és elküldte nekem fax-on. 
Természetesen nem hivatalosan! Itt gondoltam harmadszor hogy talán ennek a kis embernek nem kellene ebben a "cavolo" ügynökségben dolgoznia. Találhatna "rendes állást" is ;)

A feketeleves. A munkahelynek nem volt elég ez az igazolás, ő a hivatalosat akarta. Persze ez természetes, de arra ez a dokumentum elég volt, hogy lássák, létezik a vizsgám, de közölték, hogy szerezzem be ha szerződést akarok aláírni.... Tovább.
Amikor Nápolyban laktunk, az ügynökség bejelentett minket egy lakcímen, hogy megkapjuk az un. Codice Fiscale-t, amely minden halandónak kötelező Olaszországban. Sem Anconában, sem pedig Padovába érkezésünk után, nem jelentkeztünk be egyik lakcímre sem. Nem tehettük meg a lakástulajdonos beleegyezése nélkül. Csakhogy mi nem találkoztunk a lakástulajdonossal. Még. 

Elmentünk viszont az IPASVI padovai irodájában, hogy készíttessünk egy eredeti dokumentumot a Benevento-i helyett. Akkor tehát még sem munkaszerződésem nem volt, sem bejelentett lakcímünk Padovában, csak egy Nápolyban kiállított Cod. fisc. Hát ez elég röhejesen hangzik, de ez mind semmi ahhoz képest, amit itt az irodában mondtak. Nem tudják kiállítani nekem ezt a "papírt", mert nincs bejelentett lakcímem, és nincs munkám. 

Mondtam lelkesen, hogy ez pontosan ahhoz kell, hogy legyen munkám! De közölték, hogy bejelentett lakcím nélkül nem megy! Elmentünk tehát az Ufficio Anagrafe - ba ahol megkérdezték, hogy - és az albérlet bérleti szerződése hol van? 
Ugyanis a tulajdonos a bérleti szerződéssel, mint hivatalos dokumentummal, mondjuk úgy, igazolja, hogy beleegyezik hogy a lakásába hivatalosan is beköltözhess. Hááát, az nincs ... Márpedig az nélkül nem megy! Eldobom a zsírkrétámat! Tehát, összegzem neked a helyzetet!

Van egy intézmény amely foglalkoztatna engem. A munkaszerződés és köztem csak ennek az igazolásnak (IPASVI) a hiánya áll. Viszont ezt az igazolást csak akkor kapom meg, ha van bejelentett lakcímem. Tovább megyek. Bejelentett lakcímem pedig csak akkor lesz, ha lesz saját albérletünk, ami pedig csak akkor lesz ha lesz munkám, és tudjuk fizetni. Munkám pedig csak akkor lesz, ha meglesz a hivatalos IPASVI papírom!

Tehát bármit is szeretnék, egyik a másik nélkül nem valósítható meg! Munkahely, csak igazolással... Igazolás csak lakcímmel, lakcím csak munkahellyel ... EZ az olasz ügyintézés egyik csúcsa!!! Ó, van több is ... gondolj az Alpokra! :)

                           Előző bejegyzés                     Következő bejegyzés